გაკვეთილის გეგმა
სახელი -გვარი:ქეთინო მეფარიშვილი
პირადი ნომერი:37001001014
საგანი:სახვითი და
გამოყენებითი ხელოვნება
სწავლების საფეხური/კლასი:საბაზო/VII
მოსწავლეთა რაოდენობა:21
თემა:ვულკანის ფერფლში დამარხული ქალაქი
მიზანი:მოსწავლეები შეძლებენ ანტიკური
საბერძნეთის და პომპეის არქიტექტურის ნიმუშების შედარებას და მსგავსების დანახვას,დააკავშირებენ
ისტორიულ მოვლენებთან,წარმოადგენენ ჯგუფურ და ინდივიდუალურ ნამუშევრებს ანტიკური ნიმუშების
ირგვლივ.
N
|
აქტივობის
აღწერა
|
მეთოდი
|
კლასის ორგანიზების ფორმა
|
სასწავლო რესურსები
|
დრო
|
თითოეული აქტივობის ბოლოს მისაღწევი
შედეგები
|
1
|
მასწავლებელი ესალმება კლასს
და აცნობს გაკვეთილის მიზნებს:,, დღეს ჩვენ გავეცნობით რომის ერთერთი ქალაქის პომპეის
ისტორიას. მიღებულ ინფორმაციას და ხელოვნების ნიმუშების მაგალითზე სხვადასხვა აქტივობით
შევძლებთ საერთო მახასიათებლების დანახვას პრაქტიკული სამუშაოს, ვიდეო რგოლის, ვენის
დიაგრამის მოკლე ტესტური სამუშაოს და ჯგუფური მუშაობის საშუალებით. მოდით გავიხსენოთ
წესები, რომელსაც ყოველთვის ვიცავთ გაკვეთილზე ჯგუფური მუშაობის დროს.
|
ვერბალური ახსნა
|
მთელ კლასთან
|
გაკვეთილის მიზნები და შეფასების რუბრიკა
|
3წთ
|
მოსწავლეებს ეცოდინებათ გაკვეთილის მიზანი, შეფასების კრიტერიუმები.
|
2
3
|
მასწავლებელი ისმენს მოსწავლეების
პასუხებს, ხაზგასმა ხდება ყურადღების ფაქტორზე.
მასწავლებელი აცნობს მოსწავლეებს
შეფასების რუბრიკას.
მასწავლებელი უკითხავს მოსწავლეებს ამონარიდს ბერძენი
პოეტის აპოლონიოს როდოსელის პოემიდან ,,არგონავტიკა,,
მასწავლებელი კითხვებით მიმართავს
მოსწავლეებს:
1.გავიხსენოთ რა ვიცით ძვ.ბერძნული ხელოვნების შესახებ.
2.ძვ.ბერძნული არქიტექტურისა და სახვითი ხელოვნების რომელ ნიმუშებს იცნობთ.
3.გავიხსენოთ ისტორიის გაკვეთილზე მიღებული ცოდნა: როდის შეიქმნა ბერძნული
ახალშენები ძვ. კოლხეთის ისტორია.
4.რა ურთიერთობა ჰქონდა ბერძნებს ძვ. საქართველოს მოსახლეობასთან.
მოსწავლეები სასწავლო წიგნის
მიხედვით შეაჯამებენ გაკვეთილს.
|
გამოწვევა
|
დამატებითი ლიტერატურა
|
მთელ კლასთან
კითხვა პასუხი
|
2წთ
3წთ
5წთ
|
მოსწავლეებს გაუღრმავდებათ ანტიკური სამყაროს კავშირზე საქართველოსთან
|
4
|
მასწავლებელი თხოვს მოსწავლეებს
გააკეთონ თემასთან დაკავშირებული გამოფენის პრეზენტაცია და ისაუბრონ თუ რა ინფორმაცია
მიიღეს ანტიკური ნიმუშების ირგვლივ.
მასწავლებელი მიმართავს კითხვებით მოსწავლეებს...
|
პრეზენტაცია
|
მთელ კლასთან
|
საპრეზენტაციო დაფა
ნახატები
|
5წთ
|
მოსწავლეები პრაქტიკული სამუშაოს საფუძველზე შეძლებენ კონკრეტულ თემაზე და გამოიტანონ დასკვნები ანტიკური
ხელოვნების თავისებურებებზე და კავშირებზე.
|
5
|
მასწავლებელი მოსწავლეებს აცნობს
პომპეის ტრაგიკულ ისტორიას.გამოკვეთს ძირითად საკითხებს:
1.პომპეის ტრაგიკული ისტორია
2.პომპეის არქეოლოგიური გათხრების ისტორია
3.პპომპეის დაგეგმარება, არქიტექტურა ,მხატვრობა.
4.საუბრობს ბერძნული და რომაული კულტურის მახასიათებლებზე.
|
მინი ლექცია
|
მთელ კლასთან
|
სასკოლო სახე
ლმძღვანელო.
|
7წთ
|
მოსწავლეები შეძლებენ ცოდნის თავმოყრას კითხვებისა და ტექსტის საფუძველზე.
მოსწავლე სეძლებს იყოს აქტიური მსმენელი, მიიღებენ ინფორმაციას და გაეცნობიან
რომაულ კულტურას პომპეის საფუძველზე
|
6
|
მასწავლებელი დასვამს კითხვებს შესასწავლი თემის პიროვნული დამოკიდებულებების
და კავშირების გამოსაკვეთად.
1.როგორ ფიქრობთ პომპეი იძლევა თუ არა ანტიკური ქალაქის შესახებ სრულ
ინფორმაციას და რატომ.
2.გამოთქვით მოსაზრება რამდენად შეიძლება საინტერესო იყოს პომპეი ტურისტებისთვის.
4.რამდენად ხედავთ მსგავსებას უკვე დასწავლილ ბერძნულ ხელოვნებასა და
რომაულ ხელოვნებას შორის.
|
კითხვა პასუხი
|
|
|
5წთ
|
|
7
|
სლაიდების საშუალებით მასწავლებელი გააცნობს მოსწავლეებს საილუსტრაციო
მასალას ეტაპობრივად. პირველ ეტაპზე პომ
პეის ხელოვნებას, მეორე ეტაპზე კი ანტიკური საბერძნეთის ხელოვნების ნიმუშებს.მასწავლებელი მოსწავლეებს აზრების გასამყარებლად მიმართავს
კითხვით :წარმოდგენილი მასალით შეგიძლიათ თუ არა დააკავშიროთ ერთმანეთთან პომპეის
ხელ. ნიმუშები და ბერძნული ანტიკური ხელოვნება.
|
|
მთელ კლასთან
|
სლაიდები, პროექტორი, კომპიუტერი
|
3წთ
|
მოსწავლეები შეძლებენ ვიზუალური საშუალებით გაიმყარონ წარმოდგენები ანტიკური
საბერძნეთის და პომპეის ხელოვნების მსგავსების შესახებ
|
|
მასწავლებელი მოსწავლეებს შესთავაზებს კომპიუტერზე ატვირთულ ტესტუტ სამუშაოს,
რომელიც ყოველმა მათგანმა უნდა შეასარულოს დამოუკიდებლად.
|
ტესტური სამუშაო
|
საკლასო სამუშაო
|
კომპიუტერი
|
|
მოსწავლეები შეძლებენ კომპიუტერული ტექნოლოგიების გამოყენებით ტესტური
დავალების შესრულებას
|
|
მასწავლებელი დაურიგებს
ჯგუფებში მოსწავლეებს ფაზლებს ბერძნული და პომპეის არქიტექტურის მიხედვით შექმნილს,
რის საფუძველზეც მოსწავლეები ააწყობენ არქ. ნიმუშებს.
მოსწავლეები ვენის(კომპიუტერის დახმარებით)
დიაგრამის საშუალებით
შეაჯამებენ თემას და გააკეთებენ აქცენტებს ამ ორი არქიტექტურის მსგავსების შესახებ, შეთავაზებული ილუსტრაციის
საფუძველზე.
|
|
ჯგუფური მუშაობა
ჯგუფური მუშაობა
|
ფაზლები
კომპიუტერი
|
5წთ
5წთ
|
მოსწავლეები შეძლებენ ცოდნის გამყარებას პომპეის ხელოვნების ირგვლივ
|
|
შეფასება განმსაზღვრელი
|
|
|
|
2წთ
|
.
|
შედეგი:სგ.VII.12.მოსწავლეს შეუძლია დააკავშიროს ხელოვნების ნაწარმოების შინაა
რსი
ისტორიასთან და კულტურასთან.
სგ.VII.11.მოსწავლეს
შეუძლია ამოიცნოს და შეადაროს ერთმანეთს სხვადასხვა
ეპოქის
და კულტურის ხელოვნების ნიმუშები.
სგ.VII.7.მოსწავლეს
შეუძლია წარადგინოს ინდივიდუალური და ჯგუფური ნამ
უშევრები
და მიღებულ ცოდნაზე დაყრდნობით გამოთქვას და დაასაბუთოს საკ
უთარი
აზრი ხელოვნების ნაწარმოების შესახებ.
სგ.VII.1.მოსწავლეს
შეუძლია შემოქმედებითად გამოიყენოს სახვითი ხელოვნე
ბის
ელემენტებისა და პრინციპების ცოდნა კონკრეტული
პრობლემის გადასაჭ
რელად
ნამუშევრის შექმნისას.
შეფასება:
მოსწავლის შეფასების
კრიტერიუმები და/ან რუბრიკები თან უნდა ერთვოდეს გეგმას)
დანართი1
|
1-2
|
3-4
|
5-6
|
7-8
|
9-10
|
მოსწავლეს შეუძლია ამოიცნო
ოს და შეადაროს
ერთმანეთს ანტიკური საბერ
ძნეთის და პომპ
ეის ხელოვნების
ნიმუშები, დაასაბუთოს საკ
უთარი მსჯელო
ბა.
|
მოსწავლეს წარმ
ოდგენა აქვს ანტ
იკური საბერძნე
თის ხელოვნების ირგვლივ,მაგრამ
ვერ აკავშირებსპოპპ
პომპეოს ხელოვნებასთან
|
მოსწ.იცის ბერძნი
ული ხელოვნები
ს შესახებ, მაგრამ ვერ აკავშირებს
პომპეის ხელოვნე
ებასთან, ვერ ასა
ბუთებს საკ.მოსაზრებას.
|
მოსწავლე ცდილობს ამოიცნოს და შეადაროს ეთმან
ეთს ანტიკური საბერძნეთის და პომპეის ხელოვ
ნების ნიმუშები და დაასაბუთოს საკ
უთარი მოსაზრე
ბა
|
მოსწავლემ იცის ნაწილობრივ ანტ. საბერძნეთის
ხელოვნება და უმეტესად აკავშ
ირებს მას პომპე
ის ხელოვნებასთა
ან.
|
მოსწავლემ იცის
ანტიკური საბერ~
ძნეთის ხელოვნება
ბა, აკავშირებს პომპეის ხელოვნება
ებასთან და ასაბუთებს
|
დააკავშიროს ხე
ლოვნების ნიმუ
შები ისტორიასთ
ან.
|
მოსწავლეს უჭი
რს ხელოვნების ნიმუშების დაკა
ვშირება ისტორი
ასთან.
|
მოსწავლე ცდილობს დააკა
ვშიროს ხელოვნების ნიმ
უშები ისტორიას
თან
|
მოსწავლე ნაწილობრივ აკა
ვშირებს ხელოვნე
ების ნიმუშებს ის
ტორიასთან
|
მოსწავლე ნაწი
ლობრივ აკავში
რებს ხელ.ნიმუშებს ისტორიასთან
|
მოსწავლე აკავში
რებს ხლოვნების
ნიმუშებს ისტორია
ასთან
|
მოსწავლეს შეუძლია მონაწილეობა მიიღოს ჯგუფური
და ინდივიდუალ
ურ სამუშაოში.წა
რმოადგინოს საკ
უთარი ნამუშევა
რი.
|
მოსწავლე ვერ იღებს მონაწილეობას
ჯგუფურ სამუშა
ოში
|
მოსწავლე იღებს
მონაწილეობას
,მაგრამ ვერ აფიქსირებს საკუთარ აზრს
და ნამუშევარს
|
მოსწავლეს სეუძ
ლია მონაწილეობა მიიღოს ჯგუფურ მუშაობაში,მაგრ
ამ
ვერ ასრულებს ინდივიდუალ
ურ სამუშაოს
|
მოსწ.შეუძლია მიიღოს მონაწილეობა, მაგრამ ხარვეზები
ით აფიქსირებს
აზრს.
|
მოსწავლე აქტიურია ჯგუფ
ური მუსაობისას
და
წარმოადგენს საკუთარ ნამუშე
ვარს.
|
დანართი2
საშინაო დავალების პრეზენტაციის შეფასების
რუბრიკა
შეფასების კრიტერიუმე
ბი
|
1
|
2
|
3
|
მოსწავლე ადეკვატურად
იაზრებს პირობას და კონკრეტული პერიოდ
ის ნაწარმოებს იყენებს
საკუთარი ჩანაფიქრის განსახორციელებლად.
|
მოსწავლეს ნაშრომის
პირობა იშვიათად აქვს ადექვატურად გააზრებული
|
ხშირად იაზრებს ადექვატურად პირობას.
და იყენებს მხ.ნიმუშე
ბს ჩანაფიქრის განსახო
რციელებლად.
|
მოსწ.ყოველთვის ადექვატურად იაზრე
ბს პირობას და განახორციელებს საკუთარ ჩანაფიქრს
|
მოსწ.პრაქტიკული სამუ
შაო სწორად აქვს ორგანი
ზებული და დაგეგმილი
|
მოსწ.პრაქტიკული სამუ
შაო იშვიათად აქვს დაგეგმილი და ორგანიზ
ებული
|
პრაქტიკული სამუშაო მოსწ. ნაწილობრივ აქვს
ორგანიზებული და და
გეგმილი
|
ყოველთვის ასრულებს
პრაქტიკულ სამუშაოს
და სწორად აქვს ორგა
ნიზებული
|
მოსწ.გამოთქვამს მოსაზრებას ხელოვნების ნიმუშების
მხატვრული
ღირებულებების შესახებ
|
იშვიათად გამოთქვამს მოსაზრებებს
|
ნაწილობრივ გამოთქვამს მოსაზრებებს
|
მოსწ.ყოველთვის გამოთქვამს მოსაზრე
ბებს
|
მოსწ.მსჯელობს თუ როგ
ორ აისახება ეპოქის სტილისტირი მახასიათებლები
|
იშვიათად მსჯელობს სტილისტურ მახასიათებლებზე
|
ხშირად მსჯელობს სტილისტურ მახასია
თებლებზე
|
ყოველთვის მსჯელ
ობს სტილისტურ მა
ასიათებლებზე
|
მოსწ.სწორად ირჩევს სახატავ მასალას
|
იშვიათად იყენებს სწორ
ად სახატევ მასალას.
|
მოსწავლე ხშირად იყენებს ებს სწორად სახატავ
მასალას
|
მოსწავლე ყოველთვის
სწორად იყენებს სახა
ტავ მასალას
|
დანართი3
დაკვირვების სქემა ჯგუფური მუშაობისთვის
|
სახელი
გვა
რი
|
იცავს დროის
ლიმი
ტს
|
მისი მოსაზრე
ბები
და იდეები
კონსტრუქც
იულია
|
მისი მოსაზრებები
და იდეები
არგუმენტირებულია
|
ყურადღე ბით
უსმენს სხვებს
|
პატივს სცემს
სხვებ ის
მოსაზ რებებს
|
და
ა.შ
|
ქულათა ჯამი
|
1
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Комментариев нет:
Отправить комментарий